Nákupný košík Košík 0 Produkt Produkty (prázdny)

Žiadne produkty

Doručenie: Doručenie
0,00 € Spolu

Pokladňa

Produkt bol pridaný do košíka
Množstvo
Spolu
0 ks tovaru Vo Vašom košíku je 1 produkt.
Spolu za produkty:
Spolu za doručenie:  Doručenie:
Spolu
Pokračovať v nákupe Pokračovať do košíka

Často kladené otázky

1/ Otázka:
Chcem tovar iba pre svoje dieťa....  Máte lisované balíky iba vo veľkosti napr. 128 pre dievča? Máte letné lisované balíky? .....

Odpoveď: Tovar netriedime podľa veľkostí ani pohlavia. Nevieme pripraviť balík napríklad iba s veľkosťou 128 pre dievča. Všetky druhy tovaru, ktoré ponúkame, sú určené predovšetkým na ďalší predaj, nie pre vlastnú potrebu. Letné lisované balíky v ponuke nemáme. Ponúkame iba jesenno-zimné lisované balíky. V lisovaných balíkoch ide vždy o mix veľkostí pre dievčatá a chlapcov od 0-14 rokov spolu. V lisovaných balíkoch sa spodné časti oblečenia (nohavice, tepláky) nachádzajú výnimočne.

2/ Otázka:
Môžem u Vás vo veľkoobchode nakupovať aj keď ešte nemám živnosť?

Odpoveď: ÁNO, ak potrebujete tovar len pre vlastnú potrebu - napríklad Drôtené vešiaky, tak môžete tovar nakupovať aj bez živnostenského oprávnenia. Prípadne ak si plánujete otvoriť "kamennú" second hand predajňu, alebo zriadiť e-shop so second hand tovarom, či hodláte prevádzkovať internetový predaj second hand tovaru a nakupujete si tovar vopred, ešte pred vybavením živnosti, môžete tovar nakúpiť ako fyzická osoba.

Pri nákupe second-hand tovaru pre vlastnú potrebu je pred zadaním objednávky veľmi dôležité uvedomiť si, že všetok tovar, ktorý ponúkame, je určený predovšetkým na ďalší predaj, nie pre vlastnú potrebu. Môže sa stať, že zákazník v balíku nenájde ani jednu veľkosť vhodnú pre svoje dieťa, alebo rodinu. V detských balíkoch môže byť až 38 rôznych veľkostí (19 pre dievča a 19 pre chlapca - veľkosť 50, 56, 62, 68, 74, 80, 86, 92, 98, 104, 116, 122, 128, 134, 140, 146, 152, 158, 164). Reklamácie typu: "tovar chcem vrátiť, lebo som v ňom nenašla ani jednu vec pre moju dcéru a syna" nemôžu byť akceptované. Tovar späť pre tento dôvod nie je možné vziať.

Stretávame sa aj s nespokojnosťou  s tovarom (výlučne od súkromných osôb) z dôvodu, že v balíku nenašli ani jednu "značkovú" vec. Po otázke, že čo si zákazník pod pojmom značková vec predstavuje, dostaneme odpoveď: "značky puma, nike, adidas". V našom tovare sa nachádzajú aj tieto športové značky, ale v obmedzených množstvách. Vzhľadom na to, že ide o športové značky, ktoré v Anglicku nie sú tak preferované ako na Slovensku. A väčšinu vecí z týchto značiek náš dodávateľ triedi skôr do nižších tried ako do kvality cream a extra triedy. Nosené veci z týchto značiek bývajú často žmolkavé a vykazujú značné známky obnosenia, preto nemôžu byť zaradené do lepšej kvality. V Anglicku je oveľa viac kvalitnejších značiek - napríklad H&M, Next, George, Marks&Spencer .... tieto kvalitné značky sú v našom tovare obsiahnuté v dostatočných množstvách.

3/ Otázka:
Koľko kusov je v balíku?

Odpoveď: Neuvádzame počet kusov v balíkoch, pretože každý balík ho má iný. V jednom balíku je viac tenších a menších vecí, v inom môže byť viac väčších a ťažších vecí. Jedna vec pri detskom tovare váži približne 20 - 800 gramov a jedna vec pri tovare pre dospelých váži približne 200 - 1200 gramov.
Veľa zákazníkov pred začatím podnikania uvažuje tak, že chce vyrátať koľko bude nákupná cena jedného kusa v balíku. Podľa nášho názoru rátať priemernú nákupnú cenu na kus nie je správne. Smerodajná je skôr výsledná nákupná a predajná cena na celom balíku ako celku. Pretože napríklad jednu vec nakúpite za pár centov a predáte aj za 8 € (nejaké pekné šaty) alebo nakúpite ťažšiu vec aj za 5 eur a nepredáte ju ani za euro. Teda tento počet kusov v balíku nie je smerodajný. Napríklad za 98 € môžete mať v jednom balíku detského creamu napríklad 120 kusov, v inom 60 kusov. Pri jednom by Vám teda vyšla nákupná cena na kus 82 centov a o mesiac Vám pošleme druhý balík za rovnakú cenu, kde bude viac väčších a hrubších vecí a nákupná cena na jeden kus bude už 1,60 €. Čísla o počte kusov sú len vymyslené pre predstavu rozdielu, nepredstavujú skutočné ani približné množstvá tovaru v danom balíku.

4/ Otázka:
Chcem si otvoriť predajňu Second-hand. Ako na to?

Odpoveď: Túto otázku dostávame často a vždy radi poradíme a podelíme sa o skúsenosti, ktoré sme získali predajom second hand oblečenia z Anglicka.

- Pri otváraní novej predajne je podľa nášho názoru najdôležitejšie UMIESTNENIE PREDAJNE. Predajňu je dobré otvoriť tam, kam by prišli ľudia nie len pre Váš obchod. Najlepšie v nákupných strediskách. Z vlastnej skúsenosti vieme, že nie vždy je výhodou lacný nájom. Mali sme na začiatku dve predajne. Obe v rôznych mestách. Jednu za nízky nájom v centre mesta na námestí, druhú máme v Nákupnom centre za podstatne vyšší nájom. V oboch predajniach sme mali rovnaký sortiment. Do tej s nízkym nájmom však chodili len tí zákazníci, ktorí prišli vyslovene iba do nášho obchodu. Do druhej predajne prídu aj ľudia, ktorí do nákupného centra idú aj do iných predajní. Momentálne máme iba jednu predajňu v nákupnom centre. Fotky z našej predajne nájdete v kategórii O NÁS.

- Dôležité pre dobré fungovanie predajne je mať STÁLY PRÍSUN NOVÉHO TOVARU. Je vhodné stanoviť si jeden-dva dni v týždni, kedy budete vždy vykladať niečo nové.  V našej predajni sú to dni pondelok a štvrtok. Majiteľ second-hand predajne nemôže čakať, že ak mesačne do tovaru investuje napríklad 200 €, tak jeho tržby za mesiac budú 2 tisíc a viac €. Bez investovania to nepôjde. Nedajte sa odradiť nižšími tržbami na začiatku otvorenia predajne. Potenciálni zákazníci musia Vašu predajňu najskôr náhodne objaviť, alebo sa o nej dozvedieť od svojich známych. Kým sa obchod rozbehne, trvá to minimálne niekoľko mesiacov. Pri "zašitých" predajniach aj 1-2 roky.

- Ďalšia vec je síce finančne a investične náročnejšia, ale zato veľmi dôležitá. Je to mať dostatočnú ZÁSOBU SEZÓNNEHO TOVARU. To znamená, že v lete sa zásobiť zimným tovarom a v zime zase letným. Ktorý majiteľ predajne pochopil dôležitosť tejto veci, tak mu predajňa funguje dobre. Ak by ste začali nakupovať zimný tovar v septembri - októbri, nemusíte sa k nemu v dostatočných množstvách dostať. Väčšina veľkoskladov na Slovensku aj v Anglicku sezónny tovar rýchlo vypredá. Je to logické, keďže v Anglicku sa ľudia zbavujú v zime letného tovaru a naopak. Ak si však zimný tovar začnete postupne nakupovať už v jari, tak budete na zimu dobre pripravení. Keď budete mať na predajni dostatočné množstvo zimného tovaru v septembri, budete mať aj väčšie tržby. Keď budete mať väčšie tržby, máte viac financií na zásobu letného tovaru. V našej predajni začíname s predajom letného tovaru začiatkom marca a so zimným tovarom začiatkom augusta. V auguste sa už letný tovar predáva veľmi málo. Keď však začneme vykladať aj v horúcom lete jesenný a zimný tovar, tak tržby sú oveľa vyššie.

- PORIADOK V PREDAJNI. V našej predajni máme tovar rozdelený na chlapčenskú a dievčenskú stranu. Tričká máme pri tričkách, nohavice pri nohaviciach,  mikiny pri mikinách .... a toto všetko sa snažíme (najmä pri detskom tovare) mať uložené podľa veľkostí, teda od najmenšej po najväčšiu. V predajni je tak prehľad a Vašu predajňu si obľúbia aj takí zákazníci, ktorí do klasických second-hand predajní neradi chodia, pretože sa im nechce "hrabať". Keď je tovar poukladaný, tak im stačí prísť ku konkrétnym veciam a vybrať si len z ponuky veľkostí, ktoré potrebujú. Dôležitý je aj detský kútik v predajni, aby si mamičky mohli tovar poobzerať a nemuseli pri tom dávať pozor na "znudené" deti. Deti zákazníkov je dobré zabaviť hračkami v detskom kútiku. Prípadne, ak to okolnosti dovolia,  podržať malé dieťatko na rukách, kým si zákazníčka tovar vyberie.  Malá pozornosť vo forme lízatka je pre deti našich zákazníkov samozrejmosťou :) .

- REKLAMA. Najlepšia reklama je spokojný zákazník. Keď sme otvorili našu prvú predajňu, začalo nám volať veľa priateľov a známych. Chceli od nás, aby sme im odložili to a to pre svoje deti. Zo začiatku sme tieto žiadosti plnili, ale čas ukázal, že to nie je správne riešenie. Pretože ak predáte najkrajšie kúsky, určené do predajne, svojim známym, ešte im dáte zľavu, tak z takéhoto zákazníka veľa mať nebudete. Iba ak spokojnú kamarátku alebo kamaráta. Ak však peknú vec predáte v predajni cudziemu zákazníkovi, budete z toho mať oveľa viac. Uvediem príklad: Cudzia, nová zákazníčka kúpi vo Vašej predajni peknú zimnú bundu pre svoju dcérku. Na prechádzke stretne svoju kamarátku a tá túto bundičku pochváli. Vaša zákazníčka jej spomenie, kde ju kúpila. A verte, že aj tá jej kamarátka Vašu predajňu navštívi a možno si niečo kúpi. Preto naozaj platí, že NAJLEPŠIA REKLAMA JE SPOKOJNÝ ZÁKAZNÍK. Naša rodina, priatelia a známi už vedia, že žiaden tovar pre nikoho neodkladáme. Vždy však povieme, čo a kedy budeme dokladať a v prípade záujmu nech navštívia našu predajňu. Takto dáme rovnakú možnosť zakúpiť si aj tie "naj" kúsky v našej predajni každému nášmu zákazníkovi, bez ohľadu na to, či je náš známy, kamarát, alebo rodina. To sa naším zákazníkom páči a radi sa preto do našej predajne vracajú opäť.

- VYBAVENIE PREDAJNE. V našej predajni sme si poskladali štendre (stojany na vešiaky) sami. Je to najlacnejšia a ľahko upraviteľná verzia. Štendre sa dajú kedykoľvek rozobrať a poskladať podľa sezónnych požiadaviek. Tyče a spojky sme kupovali v predajni pre remeselníkov. Až na pár košíkov, v ktorých máme čiapky a rukavice máme všetko na vešiakoch. Policové systémy nie sú podľa nás do second-hand predajní vhodné. Kabínka je samozrejmosťou. Vešiaky - my používame drôtené vešiaky. Udržia aj ťažšie veci a na štendre Vám vedľa seba vôjde veľa vecí. Na nohavice, kraťasy, tepláky, pančuchy ... používame štipcové vešiaky. Drôtené vešiaky, Splintovaciu pištol, Náhradné ihly a Splinty nájdete aj v našej ponuke.

- POTREBNÉ DOKLADY K OTVORENIU PREDAJNE:

* živnostenský list - aj ohlásenie prevádzky

* daňový úrad - vybavenie DIČ

* registračná pokladňa (najlepšia je taká, kde nemusíte často sťahovať údaje do PC, ale urobí Vám to servisný technik pri pravidelnej (zo zákona danej) ročnej servisnej prehliadke

* ohlásenie prevádzky na mestskom (obecnom) úrade

* schválenie hygienou - RÚVZ vo Vašej oblasti - k žiadosti je potrebné doložiť 16,50 € kolok (podľa nových predpisov vraj 50 € kolok), nájomnú zmluvu a CERTIFIKÁT O DEZINFEKCII TOVARU. CertifiKát o dezinfekcii prikladáme my, ako jeden z mála veľkoobchodov na Slovensku, ku každej faktúre. Väčšina veľkoobchodov second hand na Slovensku dáva certifikát iba na vyžiadanie. Ak budete teda nakupovať tovar od iných dodávateľov, pýtajte si vždy ku faktúre aj certifikát o dezinfekcii.

* v predajni by ste mali mať Reklamačný poriadok, informáciu o Zákaze fajčiť, Knihu pokladnice, Reklamačnú knihu, Vzor pokladničného dokladu, Dátový kábel k registračnej pokladni .... .

5/ Otázka:
Koľko tovaru potrebujem na otvorenie malej predajne second-hand? Chcem predávať najmä tovar v kvalite cream.

Odpoveď: Dôležité je akú veľkú predajňu budete mať. Niekto si pod pojmom malá predstaví 15 m2, iný 60 m2. Koľko tovaru potrebujete na začiatok, tak to je veľmi ťažká otázka. Alebo teda odpoveď záleží aj na finančnej náročnosti. Ak máte predstavu zásobiť predajňu iba kvalitou cream, treba počítať s oveľa vyššími finančnými investíciami na začiatok. A tiež je tohto druhu tovaru vo všetkých veľkoskladoch na slovensku málo. Výhodnejšie je podľa nás kombinovať kvalitu cream s prvou triedou. Nie vo všetkých balíkoch v kvalite cream sa nachádza dostatočné množstvo určitého druhu tovaru. Napríklad pri detskom tovare by ste mohli mať problém s mikinami. Tieto je lepšie kúpiť triedené v kvalite I. triedy, keďže ide o sortiment, ktorý je jedným z najpredávanejších. Ak budete uvažovať iba o tovare v kvalite cream, skúste najskôr navštíviť viac veľkoskladov second hand na Slovensku a urobiť si prieskum, kde a za akú cenu a kvalitu Vám tento tovar vedia poskytnúť. Tovar aj v skutočnosti vidieť. Lebo nie je cream ako cream. Aj my sme v minulosti nakúpili od viacerých dodávateľov v Anglicku kvalitu cream a to aj za veľmi vysoké ceny. No veľakrát sa stalo, že ich prezentovaná kvalita cream, sa nevyrovnala ani I. triede. Teraz ponúkame detský cream po 9,80 € za kg. Náš stály dodávateľ je pri triedení tejto kvality veľmi precízny a preto nám tohoto tovaru vytriedi radšej menej, ale v skutočnej cream kvalite. S tým súvisí aj tzv "poradovník" pri objednávkach na tento druh tovaru.

Veľkosť predajne odporúčame na max. 25-30 m2 na začiatok. Ešte pred otvorením predajne je dôležité zamyslieť sa aj nad tým, že nepotrebujete len tovar na otvorenie predajne. Ale hneď po otvorení budete potrebovať aj stále ďalší a ďalší tovar na dokladanie. Preto je potrebné mať dostatočnú zásobu tovaru ešte pred otvorením. Na otázku koľko kg tovaru Vám bude na začiatok postačovať, sa odpovedať nedá. Ten obchod musí pôsobiť stále plným dojmom. Veľa záleží aj od toho, koľko a akých "štendrov" - stojanov na vešiaky máte pripravených. Na doplnenie konkrétnych druhov tovaru je dobré sa zamerať aj na I. triedu. Napríklad mikiny, svetre, bundy, pančuchy, spacie vaky, župany, prípadne obuv... . Toto je tovar, ktorý sa v creamovej kvalite veľmi nenachádza, ale predajňa bez týchto druhov tovaru byť nemôže.

Tiež si treba na začiatok rozhodnúť, či budete ponúkať iba detský, alebo aj dospelý tovar. Podľa nášho názoru je vždy lepšie zamerať sa najskôr iba na jedno, napríklad detský tovar. Teda urobiť jedno a poriadne, ako dve a zle. Časom by sa mohol pridať k detskému tovaru aj dámsky. Tomuto rozhodnutiu by mal predchádzať prieskum trhu potenciálnych zákazníkov vo Vašom okolí. Či plánujete otvoriť predajňu tam, kde býva veľa mladých rodín, s malými deťmi (vhodný najmä detský tovar), alebo je to v miestach, kde žije viac ľudí v strednom veku (vtedy sa zamerať skôr na dámsky tovar), alebo v blízkosti žije viac sociálne slabších rodín (vtedy sa na začiatok zamerať skôr na tovar I. triedy, ako na drahší cream).

Predstava otvoriť predajňu iba s tovarom v cream kvalite môže byť pekná, ale z reálneho a najmä finančného pohľadu veľmi ťažká. Najmä pre dostupnosť kvalitného cream tovaru v rámci celého Slovenska a tiež vyššej finančnej investície. Lebo je rozdiel nakúpiť napríklad prvú triedu, kde za 10 kg tovaru dáte 60 €, ako v kvalite cream za 98 - 150 €. Dobré je to kombinovať. Na začiatok budete potrebovať veľmi veľa tovaru. Pretože Vaša predajňa musí pôsobiť plným dojmom stále a každý týždeň by sa malo vykladať stále niečo nové, aby ste prilákali zákazníkov do Vašej predajne. Dobre fungujúcu second hand predajňu neotvoríte s investíciou pár stoviek eur na začiatok. A určite nie pri tovare iba v kvalite cream. 

Sme toho názoru, že ak chcete začať podnikať, tak začnite tak, aby to malo zmysel. Teda urobiť to poriadne a s rozvahou. Urobiť si prieskum trhu v okolí a aj prieskum trhu medzi budúcimi obchodnými partnermi - dodávateľmi tovaru.  Je dôležité hlavne si všetko vopred dobre premyslieť a prekalkulovať. Nie sú to ľahko zarobené peniaze, ale keď budete konať s rozvahou a dôkladnou prípravou pred otvorením, tak veríme, že sa bude Vašej predajni dobre dariť.

Informácie a rady budeme postupne dopĺňať. Privítame aj dobré rady a iné typy a nápady od Vás, ktoré potom môžeme sprostredkovať ďalej. Napísať nám môžete na náš e-mail info@shandorava.sk